H&M is een succesformule die al jaren meedraait in de modewereld. De Zweedse modegigant speelt in op de laatste modetrends en verkoopt kleding tegen voordelige prijzen. Zo zorgt H&M ervoor dat iedereen er fashionable bij kan lopen. Het megaconcern opende in 1947 haar eerste deuren en heeft tegenwoordig vestigingen over heel de wereld. Elk seizoen komt H&M met nieuwe collecties met verschillende thema's waarbij duurzaamheid vaak een rol speelt.
De webshop van h&m is erg populair onder internationale shoppers. De online store is erg overzichtelijk ingericht en het assortiment is erg uitgebreid. De producten zijn handig ingedeeld in categorieën. De klantenservice is redelijk, maar op het internet circuleren behoorlijk wat klachten. Zelf hebben we nog nooit een aanvaring met de klantenservice gehad, dus wat ons betreft is deze prima. De prijs-kwaliteit verhouding is ook goed, want van een broek van 10 euro verwachten we inderdaad niet dat deze jarenlang mee gaat.
Ondanks het feit dat H&M niet op alle punten uitblinkt is het modeketen al lange tijd favoriet bij de jonge doelgroep. H&M heeft al met meerdere bekende ontwerpers succesvol samengewerkt zoals Karl Lagerfeld, Viktor&Rolf en Jimmy Choo waardoor zij nog meer bekendheid creëerden. Maar de kracht van H&M ligt toch vooral in de lage prijzen in combinatie met trendy kleding.